image2

SMAYLEST|BLOG BY HÄLY KONT

Natuke koolijuttu

Kui viimases giveaways palusin mainida, mida teile meeldiks siit lugeda, siis paar lugejat mainisid ka ära, et võiksin pisut oma ülikoolielust rääkida. Ütleme nii, et esimene aasta on suhteliselt üldine ehk kõigil tekstiiliteaduskonna esimese aasta tundegitel on samad loengud olenemata täpsemast eriala valikust. Jah see võib mõned inimesed ära hirmutada, sest olen nii mõnegi suust kuulnud lauset ''Kas ma valisin ikka õige eriala?'' Kuid järgnevate aastatega peaks kõik erialad rohkem kindalama suuna võtma. Jõulude ajal saime näha kolmana aasta tudengite moeshowd ja asualt ma ei jõua ära oodata, millal see aeg kätte jõuab, kui asjad rohkem spetsiifilisemaks muutuvad. 

Kuigi esimene aasta võib tunduda kuidagai üksluine, siis see nädal on koolis olnud super. Esiteks tegi meile inglise keele õppejõud meile paar nädalat tagasi väikse pakkumise, kus oli vaja tüdrukuid, kes läheks Belgia IT tudengitega vestlema. Ja kui see aeg siis lõpuks kätte jõudis ja nad kohal olid, siis mõtlesin küll korra, mida ma siin teen. Mu inglise keel ei ole ju nii hea, eriti kuuldes kui hästi nad inglise keelt valdavad. Suhtlussüsteemiks oli ring, kus siis meie Eesti türkud olime paigal ja Belgia poisid siis vahetasid iga viie minuti tagant vestluskaaslat. Iga järgmise vestluskaaslasega muutus asi palju ladusamaks ja aeg lausa lendas. See oli super kogemus ja andis kindalsti palju enesekindlust juurde.

Ühtlasi on meil alates jaanuarist koolis ka Erasmuse tudengid Saksamaalt ja kui ma nüüd õigesti mäletan, siis üks oli Türgist. Ka siis tehti meie grupile pakkumine, et saaksime käia kolmapäeviti nende psühholoogia tunnis. Ja kuna üle nädala on meil tunniplaanis auk sel ajal, siis käivad meie grupi omad nii-öelda vahetustega seal. Alguses ma ei käinud seal, arvates taaskord, et ma ei saa oma inglise keelega lihtsalt hakkama. Aga belglastega suheldes sain enesekindlust juurde ja otsustasin siis ka seekord Erasmus tudengite tundi minna. Ja tundisn ennast kohe palju kindlamalt ja lähen kindlaste jälle nende tundi, kui mul taaskord tunniplaanis auk on. Ma ei tea, mida ma ennem nii palju kartsin, tagantjärgi mõeldes, oleks võinud ju kohe minna, aga vähemalt läksin nüüd.

Igatahes nähes, kui lõbus Erasmus tudengitega oli, siis mõlgutan juba mõtteid, et äkki peaks ka Erasmuse kaudu mõnel järgneval aastal kuskile vahetusüliõpilaseks minema. 

See postitus sai nüüd päris pikk, aga mul oleks teiega jagada veel ka väike teadaanne. Meil paluti oma eelmisesse kooli plakateid viia, aga kuna mul kahjuks aega pole, et sinna minna, siis jagagan seda teiega. Nimelt kui ehk mu lugejate seas leidub keegi, kes kavatseb järgmine aasta ülikooli minna. Kuid pole veel kindlat sihti silme ees või kui on, aga ei tea millist kooli valida, siis 18.mätrsil toimub tulevastele üliõpilastele koolitus ''Rõivas ja materjal''.

 
On my last giveaway I asked you what you want to see here and some of you mentioned that they want to read about my university life. So in first year all textile and clothing faculty students have same lectures, so is't more like base of engineering and cause of that I've heard some people saying ''Is it a right thing to study?''. But we already saw third year students fashion show and I can't wait the time when can make our own collections. Even though right now we have lectures which aren't that interesting, but we still have fun time. 

So about he fun time this week we had opportunity to talk with Belgium IT students, who are visiting Estonia for two weeks. In the first place I was like ''What I'm doing here?'' Cause my English isn't that fluent and of course there are times when you even can't remember the easiest words. But after talking with some of them I was so happy that I went there. Like it always is in the beginning there are awkward silence and then the time just flies and you're like is it really over? So I'm happy that I went there because now I feel much more confident when I'm speaking English. So yesterday I also went to Erasmus students communication lecture and again I had fun time. So I wished that I went there weeks ago,when they offered to us to go there in the first place, but I definitely go to their lecture next time I can. It's really good change to the usual lectures and also I can practice my English.

Since I saw that it can be so much fun with exchange students so I'm thinking of going too. Maybe next year or year after that. But I definitely want to go and I hope I can.

Share this:

CONVERSATION

0 kommentaari:

Post a Comment

Powered by Blogger.