image2

SMAYLEST|BLOG BY HÄLY KONT

Retsept: Kookosküpsised(gluteeni-,laktoosi - ja kaseiinivabad)

Ma olen tükk aega mõelnud, mis asi see on, mis mind üks hetk siia blogisse tagasi toob. Siin on nüüd pea aastat täielik vaikus haigutanud. Ma olen mitmeid kordi kaalunud blogi täielikku ära kustutamist, samas jälle ei raatsi ka, sest  kes teab, millal see kirjutamise tuhin peaks peale tulema. Ja näete tuligi. Tegelikult olen ma mitmel korral mõelnud, et oh kirjutaks seda ja seda ja siis mõtlen ikka, et no kauaks seda lõbu jälle on ja ma ei viitsi. Kuigi nii tagantjärgi mõeldes, oleks siin viist päris tihti midagi lugemiseks olnud 😂 Ja ilmselt, mind ajendas natuke ka oma blogi uuesti avama üks postitus, mis utsitas inimesi ikka blogi ka kirjutama, et kõik päris instagrammi üle ei koliks. Kui ma ei eksi, siis oli selle postituse autor äkki Britt, kui ei, siis võite mind julgelt parandada, sest ma ei suuda seda postitust enam kuskilt üles leida. 


Aga seekord olen ma ühest retseptist nii vaimustuses, et tahaks seda kõigiga jagada, sest tean kui raske on tulla mingile heale ideele, mida näksiks, vahepalaks või külalistele valmistada, kui üks perest ei talu ei laktoosi ega gluteeni. Kuna mulle meeldib ikka väga, väga kokata, siis eks saab aeg-ajalt ise ka miskit katsetada, aga selleks, et retsept täisulikkuseni jõuaks tuleb neid ikka päris palju täiendada ja muuta. Ehk peakski järgmisena kirjutama, kuidas üritasin riisijahust pärmitaigent teha, sest see oli omaette ooper, aga ära ma seda ei visanud. 

Aga nüüd ikka postituse põhi asja juurde - mõnda aega tagasi jagas Birgitte Susanne Hunt oma instgrammi storydes kookosküpsiste retsepti ja kuna kõik komponendid sobisid, siis tegin igaks kümneks juhuks ekraanipildi ja nüüd täna võtsin kätte ja katsetasin ära, kuna kõik komponendid olid kodus olemas. Need on lihtsalt nii nii maitsvad ja mulle nii nii meeldib fakt, et see on küpsis, millel ei käi suhkru maitse muust maitsest üle.


Birgitte jagatud kogused olid poole väiksemad, aga kuna tahtsin mitmeks päevaks neid, siis panin kogused topelt. 

Vaja läheb:
1 klaas maapähklivõid
1 klaas kookosjahu
4 muna
4 spl kookosrasva
1 tl kaneeli
3 tl vanilliekstrakti(ma panin vanillisuhkrut, kuna muud mul polnud)
10 spl kookospalmisuhkrut
1 tl küpsetuspulbrit
ma soola jätsin ära, kuna mu maapähklivõi oli üsna soolakas

Vahustasin munad suhkruga, lisasin maapähklivõi ja kloppisin kõik korralikult läbi. Seejärel lisasin kookosõli. Kui sul on tahkel kujul, siis sulata enne. Viimaks lisasin kõik kuivained ja segasein veel korralikult läbi. Seejärel tegin väiksed pätsikesed ja asetasin ahjuplaadile. Mina raputasin veel kookoshelbeid ka peale. Lõpuks küpsetasin 185 kraadi juures, kuni küpsised olid kuldpruunid ja kookoshelbed hakkasid pruunistuma.

Need viivad lihtsalr keele alla ja eriti head on need ühe mõnus kohviga! 😍


Share this:

CONVERSATION

0 kommentaari:

Post a Comment

Powered by Blogger.