image2

SMAYLEST|BLOG BY HÄLY KONT

Lightroom vs photoshop

Koos arvuti uuesti ülesseadmisega oli vaja ka uuesti Photoshop alla laadida, sest elu ilma selleta tundub nagu täitsa võimatu juba. Kuigi ütleme nii, et ma pole just eriline Photoshopi proff ja oskan vaid seda, millega harjunud ja mida mul piltide kohendamiseks vaja on läinud. Aga kui juba installimiseks läks, siis mõtlesin, et katsetan siis selle paljukiidetud Lightroomi ka ära. Ja nüüd ma saan täitsa aru, miks seda nii palju kiidetakse. Sellega saab ju nii kergelt pilte ikka päris korralikult muuta, mis on igati huvitav ja sedasi võib tunde veeta. 

Kui ma eelmises postituses suurelt hõiskasin, et minust on nüüd ka Lightroomi ohver saanud, siis vist ikka ei ole kah. Tore on neid töödelda ja puha, aga kuna ma olen lõpuks õppinud oma kaamerat paremini käsitlema, seega mulle meeldib teha pilte, mida väga sättima ei pea. Ehk üldiselt minu fototöötlus piirneb valguse ja kontrasti muutmisega. Mõnikord, kui valgus väga metsas omadega on, siis ka ehk natuke värvi parandada, aga üldiselt olen ma selline minimaalne töötleja. Ja oh sa, Lightroomiga kipuvad mul asjad liiga üle võlli minema, mis on osaliselt ka äge, aga tunnen, et see ei ole üldse mina. Sest ma olen kinni ikka selles, et asi peab olema kohe ilus.

Muidugi on olukord, kus kogu sessiooni jooksul pole ma kaamera sätetest suutnud valgust paika saada ja nii on kogu asi aja taga. Või eriti totter on vahel see, kui suvaline proovipilt on positsioonilt ülihea, aga sätted on paigast ära. Ja kuna minul sellist skilli veel Photoshopis pole, et ma seal niiväga ikka täitsa metsas valgustusega pilte parandada oskaks, seega ma kujutan ette, et sellel puhul on see igati hea programm, aga ma jääks siiski Photoshopi juurde. Muidugi on mul praegu äärmiselt kahju, et kõik jaanipäeva pildid läksid koos arvutiga jalutama, sest need olid pildid, millel oleksanud Lightroomi päris korralikult katsetada, sest ausalt öeldes olid need valguse ja värvigammaga kergelt öeldes katastroof ja Photoshopiga suutsin vaid mõned päästa. 

Aga asume näidete juurde. Esimeseks otsisin välja ühe Planaga reisi pildi, mida tuunisin nüüd ka Lightroomiga ja tegelt päris sarnased tulemused said, aga Lightroomi versioon on minu jaoks ikka liiga palju.


Edasi siis üks pilt, mis mulle orginaalis juba väga meeldis ja sellega tegin kaks katsetust Lightroomis ja tegelikult on mõlemad totaalselt üle võlli (väikselt ei olegi nii hästi aru saada, aga suurelt taeva osas saab koha ära, et kõik ei ole päris nii kuidas peaks), aga samas selle pildi puhul minu jaoks see isegi töötab.


Edasi mõned katsetused, mis mulle tegelikult väga meeldisid ja mistõttu ma ka siin suurelt hõiskasin, et mulle nii meeldib see programm, aga nüüd uusi pilte töödeldes tundub kõik nii vale ikkagi.



Ja mustavalgete osas meeldib mulle Photoshop palju rohkem, kuna kuidagi praari klõpsuga saab asjad paika. Esimene pilt on siis Photoshopiga töödeldud ja teine Lightroomiga. 



Ehk siis kokkuvõttes on tegelikul mõlemad head ja Lightroom on ikka väga hea programm, aga mina kipun seal asjadega liiale minema ja jääks pigem Photoshopi juurde, mis minule tundub selles osas minimaalsem. Nagu minu puhul tavaline, siis ei taha ma väga oma mugavustsoonist välja asuta ja jääks parema meelega vanade harjumuspäraste asjade juurde. 

Share this:

CONVERSATION

0 kommentaari:

Post a Comment

Powered by Blogger.