image2

SMAYLEST|BLOG BY HÄLY KONT

Sinu tellimus on liiga väike...

Tegin mina siis hommikul arvuti lahti ja nagu vabadel päevadel kombeks, siis hommikusöögi ajal uitan Facebookis ringi. Usun, et kõik teate ju neid sponsoreeritud postitusi, mis aeg-ajalt seal vahel ilmuvad. Mulle jäi ette mingi Halensi sooduspakkumine ja mõtlesin, siis et, mis seal ikka lähen viskan pilgu peale. Ja oi kui rõõmus ma olin, kui leidsin sealt ühed megailusad rinnahoidjad kõigest 5 € eest. Lisasin, siis ostukorvi ja mõtlesin, et esitan tellimuse ära, sest muud midagi nagu silma ei jäänud. 

Mida aga kulla Halensi leht mul teha ei lase on tellimuse kinnitamine. Sest minu ostusumma olevat liiga väike. Ma tükk aega jõllitasin ekraani ja mõtlesin, et mis asja. Sest ma pole elu sees üheski e-poes nii lolli süsteemi näinud. Kerisin, siis allapoole, et uurida ostutingimusi ja siis lehe allääres on kirjas, et minimaalne tellimuse summa on 25 € ja postikulu veel otsa 4.49 € või 7.49 €. 



Esiteks kui ma näen, et nende transpordivalikus on Itella ning Omniva ja eks praegusel ajal on suurem osa inimesi kursis nende hindadega, siis miks ma peaks tahtma maksta postikulu eest nii palju, kui ma tean, et tellitud tooted mahuks vabalt XS kappi ja see üks mulliümbrik ettevõttele nii palju ka ei maksa. Sest isegi kui ma oleks nüüd näiteks 25 € eest pesu tellinud, mahuks see endiselt samasse kappi.

Ja teiseks jumala eest miks üldse mõni pood peaks kasutama nii jaburat süsteemi ning seadma omale miinimum summa? Kui paljudest klientidest nad tegelikult selle tõttu ilma jäävad. Nad kasutad tasulist reklaami, et neil on praegu nii head hinnad, kuna kõik soodushinnaga asjad on veel viiskümmend protsenti soodsamad. Kui nüüd inimesed leiavad nende hetke ülisoodsast valikust miskit, mida nad väga tahaks, aga ei saa tellida, kuna neil on mingi neetud alamäär seatud. No sorry, aga ma ei hakka omale mingit muud jama kokku ostma, et saada see üks meelepärane 5 € asi. Jäin veel mõtlema, et eriti mannetu oleks olukord, kui inimene leiaks omale toote, mis maksab 24.95€.

Ma eeldaks, et sellise suurfirma taga on korralik turundus ja müügiosakond, kes teab kuidas kliente võita ning kuidas neile kõige meeldivamat ostukogemust pakkuda, et nad ikka tagasi tuleks, siis vabandust, aga nende praegune valik on küll läbi kukkunud. Poleks arvanud, et isegi e-pood oskab nii lihtsa kliendisõbralikkuse/-teeninduse koha pealt ikka nii puuse panna. Sest mulle ikka ei jõua kohale, kuidas mõni ettevõte ei taha kliendilt raha vastu võtta. Sest see oleks sama hea, kui ma olen näiteks tööl ja klient tahab viimase osa oma summast punaste sentidega maksta ja siis ma ütlen no sorry, aga me ei kasuta punaseid sente, nii et ma ei saa teile tooteid müüa. 


Share this:

CONVERSATION

5 kommentaari:

  1. Aga kas sa oled mõelnud kui palju sinu 5€ tellimus firmale maksma läheb? Tellimuse käitlemine, komplekteerimine, saatmisdokumentide ettevalmistamine jne. Igal juhul ei tasu firmal 5€ tellimuse täitmine ära ja jääks selle tehinguga kahjumisse.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jah ma olen selliste asjadega kursis. Kuid selliste suurfirmade puhul on välja töötatud programmid/süsteemid, mis seda väga kiiresti haldavad. Ja töölisel läheb asja pakkimiseks ikka sama kaua aega, vahet pole, kui suur või väike tellimus see on. Lihtsalt selline olukord näitab, et firmas on asjad kehvasti planeeritud ja töökorraldus halb, kui ei suuda kliendile kõige elementaarsemat teenindust tagada. Selliseid olukordi annab ka palju paremini lahendada - tõsta kavõi toote omahinda 1 € ja kliendil ei ole ilmselt vahet kas ta maksab nüüd selle asja ees 5 € või 6 €, aga kliendi jaoks on vahe, kas ta saab asja 5 € või peab 20 € juurde maksma, et oma ihaldatud asi saada. Ja nagu ka postituses mainisin, siis eriti tobe on selline olukord hinna juures 24.95 €, sest olgem ausad, see 5 senti ei päästa firma kulusid.

      Delete
    2. Tahtsin täpselt sama lisada :) Ilmselt saab süsteemi paremaks muuta, kuid endiselt 5€ tellimus on väga väike.
      Võrdluseks saab tuua näite ka Lõuna-Euroopa riikidest, kus kaardimaksed algavad 12-20€, sest väiksematel summadel on tehingutasu liiga suur.
      Ilmselt kehtib sarnane seaduspärasus tehingukulude kohta E-poodides nagu Halens. Toote kasum on liiga väike, et seda kliendile edastada antud viisil. Ilmselt selliseid tellijaid palju ei ole, sest muidu oleks mõeldud sellele, et kuidas neid teeninda. Või siis tõesti Halens ei ole analüüsinud oma sihtklientide vajadusi…...

      Delete
  2. Kusjuures mul oli aasta lõpus samasugune olukord. Leidsin Halensist ilusa kleidi, mida tellida tahtsin. Panin ostukorvi ja tahtsin maksma hakata. Tükk aega ei saanud aru, miks ma maksta ei saa ja siis lugesin. Olin päris tige, sest tõesti ajuvaba süsteem. Kuna mulle see kleit väga meeldis, siis vaatasin, et ehk leian Halensist smõne teise asja ka, mida juurde tellida, aga no ei leidnud midagi, mis meeldiks. Ja niisama ma ka ei hakka mingit mõttetut jama ostma. Niiet jäigi mul see kleit tellimata.

    ReplyDelete
  3. Tellimuse miinimumsummat rakendab vist mõni sarnane müügikoht veel nagu Halens.Hiljuti veel oli Cellbes'i nn kataloogi puhul ka miinimumsumma nõue..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.