image2

SMAYLEST|BLOG BY HÄLY KONT

Suvikõrvitsakotletid juustuga

Ma avastasin ühe maailma parima toidu. Nimelt saab suvikõrvitsast imelisi kotlette teha. Kui aus olla, siis pole ma kunagi eriline suvikõrvitsa austaja olnud ja ega see mul praeguseni eriti ei meeldi, kuid need kotletid on lihtsalt võrratud. Nädalavahetusel käisin maal vanemate juures ja ema oli õhtusöögiks just neid samu teinud. Välimuse järgi arvasin alguses, et need on kartulikotletid ja asusin suure isuga sööma, kui mulle lõpuks koitis, et need ikka kartulist ei ole. Vot nii head on kohe :D Ema veel meelega ei öelnud, et need suvikõrvitsast on, sest ta teadis, et muidu poleks ma neid isegi proovinud. 

Järgmisel päeval meisterdasin ma ise ühe portsu valmis ja panin pool suvikõrvitsat veel pihta ka (õnneks neid veel aias jagub), et saaksin neid siin Tallinnas ka teha. Mõelda vaid, et suvel, kui ema ära oli, jagasime me isaga järjest kõik need samused kõrvitsad ära, sest no meile kummalegi need eriti meelt mööda polnud ja nendega midagi peale ei osanud hakata. Oleks me vaid siis teadnud, et nendest miskit nii head valmistada saab.


Aga asume ikka retsepti juurde nüüd. Mis ma teid ikka enam piinan.

Vaja läheb
300-400 g suvikõrvitsat
100g riivjuustu
pool sibulat või rohelist sibulat
1 spl jahu (kuid ei pea panema)
2 spl kohvikoort
3 muna
natuke soola ja kartulimaitseainet
paneerimiseks riivsaia

Lõika kõrvitsast seemnetega pehme osa välja ja ülejäänud riivi ära. Koor riivi ka ära, sest sellest tekivad sellised mõnusad krõpsud kohad, mis peale küpsemist meenutab pisut pähklit või kõrvitsaseemet. Seejärel pigista riivitud kõrvitsast mahla välja. Kõige pearem on seda teha peotäite kaupa ja mida rohkem vedelikku välja saad, seda parem. Seejärel sega kõrvitsa hulka munad ning koor ning siis jahu. Lisa maitse järgi soola ja kartulimaitseainet, kuid ära liiale mina, sest juust annab ka soolasust. Haki ära sibul ja lisa tainasse ning kõige lõpuks lisa veel riivitud juust.

Seejärel tee käetega parajad pätsikesed ja paneeri need riivsaias. Kuna tainas on küllaltki niiske, siis paneerida on parem, kui rapuad riivsaia kummalegi poolele peale. Kuna tainas on küllaltki märg, siis võib muidu riivsai tükki ja puderjaks minna. Lõpuks prae kotletikesi, kuni mõlemad pooled on pruunid. Praadimise protsess võiks toimuda kaane all, sest seda paremini need ära  küpsevad.

NB! Imehästi sobivad need tomati.kurgi hapukooresalatiga. 

Share this:

CONVERSATION

0 kommentaari:

Post a Comment

Powered by Blogger.