image2

SMAYLEST|BLOG BY HÄLY KONT

Ja see kaheksa tuli ära

Kes veel mäletab, siis aasta alguses tegin postituse sellest, kuidas mulle jõudis kohale, et kilosid oli liiga palju kogunenud ja selleks tuli miskit ette võtta. Tolleks hetkel olin maha saanud 15 kilo ja postitust saate lugeda SIIT. Eelmises postituses olid andmed novembrikuust ja siin jõule ja jaanuariga tuli paar kilo tagasi, sest see oli aeg, kus ma tegelikult väga ei jälginud, mis ma suhu pistan ja kus ma võtsin kõike kuidagi vabamalt. Ei saa öelda, et ma just rämpsu näost oleks sisse ajanud. Aga teate ju ikka piparkoogid, glögi, mandariinid, praekapsas - neid läheb jõuluperioodil ju tohutustes kogustes. Sealt tuli kaks kilo tagasi, nii et jaanuaris olin ma veel vahepeal 97 kilo, aga siis kuidagi sujuvalt sai sellest heast ja paremast isu täis ja sai kergelt tagasi tervisliku eluviisi peale.

Kuna toitumisest ma rääkisin eraldi postituses SIIN, siis seda teemat ma enam pikalt ja laialt lahkama ei hakkaks. Tegelikult tahtsin rääkida rohkem  aktiivsemast eluviisist, mis sai suurema hoo omale sisse veebruaris. Kuna jõuludeks potsatas mulle sülle kauaoodatud Polari aktiivsusmonitor, siis esiteks ajendas see mind rohkem liikuma. Ma olin alati arvanud, et ma olen ikka üsna aktiivne ja valisin suure hurraaga kohe teise astme, kuid oh seda üllatust, kui vaevu pool aktiivsusestki täis tuli. Taset ma aga ei muutnud, vaid hakkasin end sihilikult kella järgi rohkem liigutama, kuigi see 100% mul ikka kokku ei tulnud, kuna teise tasemega oleks vaja ligikaudu 17 000 sammu ära teha. Muidugi Polar Loopi puhul on see halb asi, et rattasõitu arvestab ta passiivse istuva tegevusena. Ma siin vahepeal käisin sõitsin rattaga pikemad maad maha ja mõtlesin, et kuidas see aktiivsus küll ei tõuse, seda enam, et päris palju maad oli veel ülesmäge. Aga lõpuks kui ma päeva kokkuvõtet vaatasin, siis nägin, et terve see aeg arvas mu kell, et ma istun niisama.


Aga jaanuari lõpus rääkis mulle töökaaslane Willpoweri blogi väljakutsest, kus tuli veebruarikuu jooksul võimalikult palju kilomeetreid kokku koguda, olgu selleks siis mistahes liikuv spordiala. Mina valisin enda jaoks käimise ja hakkasin õhtuti töölt jala koju kõndima ja vahel ka tööle. Ja üleüldiselt terve kuu jooksul vaatasin, kus võimalik jala ära käia on, et kilomeetreid kokku saada. Nii, et kuu lõpuks olin kokku kogunud 115 kilomeetrit. Sinna hulka, siis tööl ringi kõndimised ehk sammude pealt tulenev ei läinu  - kirja läksid sihilikud kõndimised, mida Endomondo jälgis. Oli ikka uhke tunne küll, sest jõulude ajal tagasi tulnud paarist kilost sain selle aja jooksul lahti. Nii et kui ma jaanuari lõpus kaalusin 97 kg, siis veebruari lõpuks olin ilusti tagasi 95 kg peal.

Aga kuidagi jäi see kõndimine nii harjumuseks, et saigi osaks minu eluviisist. Nüüd kui ma taas Mustamäel elan, siis olen ainult korra võtnud ette töölt jala kojutuleku, aga hetke elutempo juures on see kõndimine kuidagi unarusse jäänud, aga selle eest üritan praegu toitumisele rohkem rõhku panna. Kuigi üks hetk, kui ma olen viimasestest kiiretest kuudest lõpuks suutnud välja puhata, siis hea meelega tahaks jälle pikemaid maid maha kõndida. Kuid oma aktiivsust üritan ikka üleval hoida, seega olen ennast jälle youtube videode järgi liigutama hakanud. Ja muidugi nüüd on need 100 % päevad tunduvalt kergemalt tulevad kui varem. Kuu keskmise tõmbavad alla küll puhkepäevad, kus tõesti end väga liigutada ei taha ega jaksa, kuid üldjoontes ma ise ju tean, et ma siiski suures mahus liigun ju küll. 

Eelmine kevad alustasin ma ka videode järgi treenimist, siis läks see tuhin kuidagi üle, sest ilmselt oli mind see üks ja sama kava ära tüüdanud või ei olnud see see õige. Tegelikult üks postituse eesmärk oligi see, et tahtsin teiega jagada Fitness Blenderi youtube kanalit. Neil on lihtsalt meeletult palju videosid, nii algajatele kui ka edasijõudnutele ja kui muidu ma eriti videode järgi ei suutnud miskit teha, siis nende omade järgi sujub alati kuidagi nii hästi, et ei teki seda allaandmise tunnet. Alustasin ma treenimist alloleva video järgi, mida kindlalt ja sujuvalt teking umbes kaks kuud ja siis hakkas vaikselt ära tüütama, nii et siis hakkasin teisi juba otsima. Üks asi, mis mulle Fitness Blenderi videode juures meeldib on see, et sa saad asju omas tempos teha ja tihti on ette näidatud ka kergem variant harjutusest. 


 Peale pikka pausi liikusin edasi järgmise video juurde, kus sain kasutusele võtta hantlid. Mu käed on mulle alati see  kõige suurem murekoht olnud ja nende pärast tunnen ka suuremas osas kõige rohkem piinlikust, seega tahtsin ka rohkem neid mõjutada, et need ei oleks nii jube lodevad ja ilmatuma suure lehvitamislihasega. Nii ma siis ostsin omale hantlid ja hakkasin järgneva video järel treenima. Seda teen ma aeg-ajalt siinai.

   

 Ja viimane, mis on juba mitmeid kuid mu suur lemmik ja pole mind ära tüüdanud. Ehk leidsin ma lõpuks selle õige trenni omale? Igatahes selle videoga on see, et ma olen vahel lausa kurb, kui ma liiga väsinud olen, et pole jaksu trenni teha. Eriti hea on seda hommikuti, sest peale seda on energiat küll ja veel. Vahepeal isegi uurisin, kas kuskil naistele kickboxingu trenne ka tehakse :D Muidugi praegu on mul jälle ligi kuu aega pausi sees olnud, kuna olin vahepeal haige ja nohune, millega kaasnes ka lukus kõrv, mis alles nüüd vaikselt üle läheb. 

 

Nii, et jaanauri lõpus olin ma 97 kg ja nüüd juuni alguses sain lõpuks oma kaalule ette numbri kaheksa ja tänase seisuga kõigub mu kaal seal 88 ja 87 kg vahel, mis on tegelikult siiani kõige väiksem kaal, mida ma tean. Sest kunagi põhikooli lõpu ajal kaalusin ma kuskil 90 kg. ja sealt edasi see juba tõusis kogu aeg. Kui ma veel aasta alguses mõtlesin, et see on võimatu unistus, et ma oma lõpetamise ajaks kaaluks 90 kg, siis nüüd ma kaalusingi oma lõpetamise ajal 88 kg. Nii, et ma tahtsin rõõmust lakke hüpata, kui ma seda kaheksat lõpuks oma kaalu ees nägin. Kusjuures riideid ostmas on nii veider käia, sest reaalselt need lähevad mulle selga. Eriti just püksid. Viimati ostsingi püksid New Yorkerist ja mulle pole kunagi seal üksi pükstepaar nii jalga mahtunud, et ma ka hingata saaks. Läksid isegi liiga lõdvalt, nii et ei pidanudki kõige suuremat numbrit võtma. Nii, et praeguseks olen ma kokku suutnud kaotada 22 kg. 

Muidugi mulle on kogu aeg tundunud, et ainult vööümbermõõt väheneb ja need teised ju ei vähene, aga kui ma nüüd jälle kooli antropomeetria failid välja otsisin, siis on teised mõõdud ka ikka väiksemaks jäänud.

                      2015 aasta              2017 juuni
Rind               121 cm                   106 cm           -17 cm
Käsi                39 cm                     34,5 cm         -4,5 cm
Talje               109,3 cm                 91  cm          -18,3 cm
Vöö                120,9 cm                100 cm          -20,9 cm
Puus               128,9 cm                111 cm           -17,9 cm
Reis                71,5 cm                  64  cm            -7,5 cm
Säär               47,8 cm                  42 cm             -5,8 cm

Share this:

CONVERSATION

4 kommentaari:

  1. Tundsin sinu postituse peale vajadust esimest korda kellegi blogipostitust kommenteerida :)
    Olen sind hiljuti paar korda tänaval möödaminnes näinud ja sa näed tõesti väga hea välja! Tubli töö ning suur respekt sulle :)
    Sain tänu sulle natukesekski motivatsiooni end ka rohkem liigutada :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suur aitäh sulle :)
      Ja see teeb alati meele heaks, kui saab kellegi jaoks kuidagi motiveeriv olla :)

      Delete
  2. Kui kunagi rühmatreeningute poole vaatad, siis bodycombat võiks Sulle meeldida :)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.