image2

SMAYLEST|BLOG BY HÄLY KONT

Üks portree, juba kaks... ja mõni veel.

Nüüd kui suvel olen saanud pikemalt maal olla, siis võtsin ette ka ühe suurpuhastuse oma toas. Oh mida kõike lõbusat siit leida ikka võib, aga ühtlasi avastasin kapi otsast ka hunniku oma vanu joonistusi. Mille seas oli ka mu täitsa esimene portreejoonistus. Senini ma ei saanud nagu aru, et mingit arengut väga toimunud oles ja mõtlesin, et eks nad ikka kõik võrdväärsed ole, aga khm. No see esimene on ikka tõeline käkk ja seda sõna otseses mõttes. 

No vaadake seda, ainuke normaalne asi sellel on ehk käsi, sest see on osaliselt mu kunstiõpetaja tehtud. Ja tegelikult ta kunagi vist mainis ka, et valisin omale natuke liiga raske pildi, aga minu kui tol ajal totaalne Videviku fänn, pidin kindlasti selle joonistama. Alguses ma üldse isegi ei plaaninud seda varianti, et ma reaalselt ise täitsa nullist valmis teen. Kunstikoolis oli meil tegelikult selline tore asi nagu valguslaud ja kuna ma nägin et üks tüdruk seal joonistas oma plakatitelt pilte järgi, siis ma tahtsin ka seda kergemat teed minna, aga õpetaja sellest variandist suurt midagi ei arvanud ja tahtis et ma alguses ikka ise prooviks.Eks selleks omajagu nädalaid kulus, aga valmis ma selle sain. Tol ajal oli veel äärmiselt uhke ka selle üle ja siis see pilt kaunistas päris pikalt mu seina ka - kuni ma ükskord oma hullusest üle sain. See pilt on siis ilmselt tehtud 2009 aasta alguses.


Aga eks ma pean oma kunagisele kunstiõpetajale tänulik olema, sest edasi hakkasin ma plakatite järgi kodus ise kritseldama. Oh hunnikutes paberit sai ikka kokku kärtsutatud ka ja vihaselt neid teise toa nurka loopida, kui miski nii välja ei tulnud nagu tahtsin. See järgnev peaks ka siis aastast 2009 olema ja kui ma õigesti mäletan, siis peaks see olema teine enam-vähem välja tulnud kritseldus.


2010 aastal olin ma natuke targemaks saanud ja võtsin kasutusele ruutudega meetodi. Osad ütlevad, et see on joonistamises nii öelda petmine ehk sama hea mis kopeerimine. Aga ega ikka ei ole küll, kuna isegi ruudustiku abil joonistamine võib teinekord ikka päris üle jõua käia. Ja tegelikult kui aus olla, siis piirjoonte paika saamina on köki-möki võrreldes sellega, mis sealt edasi tuleb - ja seal ei aita sind enam need ruudud ka. Nii et need võis peale piirjoonte joonistamist rahumeeli ära kustutada. See aasta olin ma päris aktiivne, ja neid väikesed A4 suuruses joonistusi sai päris palju valmis vorbitud, aga siia kaks esimest.



Siis oli mul pikem paus sees ja viitsinud eriti enam, aga uue hoo sain sisse 2012 aastal, kui üks tüdruk palus, et ka ma võiks tast ühe pildi joonistada. Kuna see oli esimene pilt, mille kellegi teise jaoks tegin, siis üritasin juba rohkem panustada. Igatahes praegu vaadates tundub selline korralikum isegi.



Siis tuli aga 2013 aasta ja kes meist ei tahaks eksamitest lihtsalt läbi pääseda? Kunagises Pärnu Hansagümnaasiumis oli selline võimalus, et koolieksamit sai ka kunstis teha ja mitte teooriana vaid loovtööna, aga see pidi koosnema mitmest pildist. Alguses ei olnud mul üldse ideid, mida siis joonistada või maalida, aga kuna kuskilt kuulsin, et keegi oli aastaid tagasi teinud viis karikatuuri klassikaaslastest, siis ma mõtlesin, et kui ma niikuinii kätt olen portreede peal juba pikalt harjutanud võtakski siis selle tõsiselt ette ja teeks viis portreed. Ikka suurelt ja korralikult! Ja teoks see siis saigi. Nina Dobrevi oma oli esimene töö eksami jaoks ja Ryan Reynolds viimane ja nüüd ma märkan, et nende viie pildi jooksul on isegi arengut toimunud.




2014 aastal sai ainult paar pilti tellimustöödeks joonistada ja ega ülikooli kõrvalt kippus see aeg kuhugi ära kaduda.





See eest aga 2015 aastal tahtsin midagi uut katsetada ja lisaks tavalistele portreedele võtsin ette katsumuse musta värvi paberi ja valge pliiatsiga, mis kukkus mu enda arvates päris hästi välja nüüd see ootab, et saaks raami ümber, sest ma olen sellesse pilti kuidagi nii ära kiindunud. 




Kuigi see aasta kõige muu kõrvalt ei kipu seda vaba aega just eriti palju olevat, siis tahaks ennast ikka arendada ja mitte oma oskusi päris rooste lasta, nii et olen paar pilti niisama joonistamiseks ette võtnud. Esimest te hiljuti ühes postituses nägite ja teine on hetkel pooleli. Nii et vist ikka mingi areng on toimunud, sest ma ei mäletanud, et see esimene joonistus ikka nii kritseldis oli.

Share this:

CONVERSATION

0 kommentaari:

Post a Comment

Powered by Blogger.